diumenge, 19 de febrer del 2012

Les roses de marbre.

En el que portem de 2012 no havíem comparegut per Batea. Dies curts de llum i el fred no ajuden.
Ahir vam venir i jo estava una mica preocupat per les flors de marbre que tenim a la finestra, que no les vam entrar abans dels freds, pensant que les glaçades les haurien fet malbé.

Però no. Després de comprovar que no s'havia produït cap inconvenient a les canonades de l'aigua, i d'haver posat la calefacció, vaig anar a veure la planta. I està molt i molt bé! Fins i tot ha crescut una altra planteta d'alguna llavor que tingués la terra.

Així doncs, estava mal informat sobre la capacitat de resistència d'estes plantes al fred, o bé el lloc és prou arrecerat per a poder-ho suportar, malgrat el cerç i els -8º que s'han registrat a Batea segons he pogut seguir per les previsions de temperatura que tinc al costat dret del blog.
Tenia entès que les roses de marbre, que son del gènere "Echeveria", suporten fins a 4 graus davall zero, segons explica esta pàgina web.

Encara tenim hivern per dies, però vista la bona experiència no les entraré, que si han resistit fins avui, bé poden fer-ho fins a la primavera, quan tornaran les orenetes i els forasters ho farem també amb més freqüència.

L'altra planta que tinc, una carnosa també, que no sé com se diu, la vaig comprar un dissabte al mercadillo de la plaça, i tot i que té fulles seques no està morta. I sembla que el seu estat sigui més conseqüència de la manca d'aigua que del fred.

Les coses rodones que es veuen a les plantes son un petit sistema de rec que hi tinc, per causa dels períodes nostres d'absència, que hi mantenen un mínim d'humitat i que va força bé. 


1 comentari:

núria ha dit...

Tens mol-te sort ,amic meu, jo tinc un tes amb una "dragonera" nom popular, Que pobreta se les veu mol negres per pogué viure , però ella mol tristament va vivim ,ara te una sola fulle mol petita però sembla espavilada!